Úspěch podnikání hodně záleží na osobě podnikatele, jak hospodaří, zda investuje do růstu a jeho investice jsou spěšné a kvalitní. Do určité míry závisí i na okolních okolnostech. Prodávat čluny při období sucha a při období velkých povodní je určitě rozdíl. Stejně tak je to s podnikáním v oblasti potravin. Začnou-li mít zákazníci dojem, že přijde bída v obchodech, nebo budou obchody dlouhodobě uzavřeny z důvodu například karantény nebo ohrožení státu, potom může podnikatel své ceny oproti běžným cenám o mnoho procent zvýšit a stejně prodá, ale pokud bude prodávat něco, v čem hrozí, že to nebude potřeba, jeho podnikání se dobře nepodaří. Například prodávat valchy a necky v době automatických praček, nebude správnou volbou, ale prodávat jako jeden z prvních automatické pračky, být v něčem průkopníkem, se podnikateli často i přes vysoké riziko vyplatí.
Záleží tedy na okolnostech, kvalitě poskytovaných služeb a referencí spokojených zákazníků, inovativních služeb a produktů, neb to je prostor pro růst podnikání, rozšiřování teritoria působnosti a velkých zisků. Pohlcování konkurence a její převálcování, nebo spojování se s konkurencí a tím její odstranění.
Při úspěšném podnikání můžeme rozšiřovat svou reklamu, zvyšovat odběr od dodavatelů a zvyšovat prodeje různými prodejními akcemi a další podporou, například sponzoringem místních aktivit. Při úspěšném podnikání můžeme nabírat zaměstnance a delegovat na ně část svých úkolů, přes to mít větší zisky. Úspěchem se v rámci reklamy můžeme pochlubit, upozornit na své sponzoringové aktivity a jiné užitečné působení na okolí.
Být dobrým ve svém oboru je dobré, ale být nejlepším je ještě lepší. Každý chce být úspěšný, zvyšovat své příjmy a být s daným stavem věcí spokojený. Nebo spřádat velkolepé plány, které budeme postupně realizovat.